neljapäev, 7. aprill 2016

Tervisematkad ja fitnessmatkad - matkad tervise ja vormi edendamiseks

7 tundi nädalas matkaval inimesel on 40 % tõenäosusega pikem eluiga, kui neil, kes liiguvad kuni 30 minutit nädalas. Suurim kasu ilmneb, kui kulutada nädalas 1500-2000 kcal energia. Tõhusamalt põleb energia matkates maastikul mõõdukas tempos, madala pulsiga (aeroobses tsoonis). Näiteks 70 kg kaaluv inimene kulutab siis ~350 kcal tunnis. On tõestatud, et matkamisega tegeledes paraneb une kvaliteet, tugevnevad luud ja lihased. Matkamine aitab lõõgastuda, saavutada positiivse meeleolu ning elada pikka ja kvaliteetset elu.

Just nende eesmärkid heaks oleme Matkajuhis välja töötanud matkaprogrammid, mis aitavad teil sihti saavutada. Programmid jagunevad vastavalt sellele kas olete otsustanud tervist säilitada, head meeleolu saavutada või on huvi suunatud tervise parandamisele (tervisematkad) ja vormi säilitamisele ja selle taseme tõstmisele (fitnessmatkad).

Mis on tervisematka ja fitnessmatka vahe?

Lihtsamalt võib öelda, et fitnessmatk on sportlikum, matk toimub väiksemas grupis ning treeneri personaalsel juhendamisel. Tervisematk on sihitud lõõgastusele, hea meeleolu saavutamisele ja tervislikule puhkusele looduses. Grupp on suurem ning treeneri poolt antakse ainult algtaseme näpunäiteid.

Fitnessmatkad on matkasari, mis kestab kevadest - hilissügiseni. Igal kuul on huvilisel võimalus osa võtta treeningmatkast. Matkad toimuvad üle Eesti treenerite poolt ettevalmistatud marsruutidel ning kestavad 3 tunnist (tervisematk) kuni 5 tunnini (fitnessmatk). Matkal õpetatakse nutitelefonide lihtsamate terviserakenduste ja pulsikellade kasutamist, kõnnitehnikaid, toitumist ja matkanippe.
Matkasid juhivad tunnustatud matkatreenerid.

Kust infot saada? Kuidas ja kus registreeruda?

Fitnessmatkad on kirjas matkade kalendris, fitnessmatkade veebilehel, samuti on võimalik saada teavitusi Facebooki või e-kirja kaudu. Tervisematkad on tervisematkade veebilehel. Tervisematkasid on võimalik tellida sõpruskonnale või ettevõttele üle Eesti.
Tutvuge ka Fitnessmatka ja tervisematka erinevustega alljärgnevas tabelis. See aitab valida teie eesmärkidele vastava matka.

Tunnused Tervisematkad Fitnessmatkad
Matkajuhi teenus Jah Jah
Juhendamine Algtasemel kogu grupile Personaalne igale osalejale eraldi
Kepikõnni tehnika Algtasemele Algtase kuni edasijõudnud
Marsruudi pikkus 12 - 15 km 20 - 25 km
Liikumise kiirus 4 - 6 km/h 5 - 8 km/h
Matka kestvus 3 - 4 h 4 - 5 h
Raskusaste Kerge Keskmine/raske
Grupi suurus kuni 20 in kuni 10 in
Eesmärk veeta mõnusalt aega Jah Jah

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar