Kuidas täita majutus turistidega?

“Enne turismi arengut vaadeldi reisimist õppimisena ja selle vilju loeti teadvuse ehteks” (Paul Fussel raamatus “Abroad”)

18 turismiäris töötatud aasta jooksul olen jätkuvalt kogenud tulipunktis üht juurprobleemi - Eesti tõmme turistidele on väiksem kui olemasolevate voodikohtade arv.
Miks tekib majutusi rohkem ja huvidel baseeruvaid tõmbemagneteid vähem? See viitab kitsaskohale mille lahendamine tooks suurt kasu, kuid sellest ehk tulevikus.
Seekord keskendume tagajärgedest üle saamisele ning püüame anda ideid majutuse väljamüümiseks. See pole kerge, kuid lahendused ilmuvad paremini, kui hüpata turismiettevõtja kingadest turisti omadesse.
Reisin 2-4 korda aastas mõnele kaugele maale. Loomulikult poleks mul midagi 5 tärni hotellis ööbimise vastu, kuid kõige enam innustab mind koht kuhu ma lähen.
Mul on huvid (kõrvalepõikeks, et emakeelne vaste “turistile” on “huvireisija”). Ma valin koha, et vaadelda loodust, matkata, puutuda kokku päris(maalaste)kultuuriga, või külastada mõnd loodusimet, osaleda erinevates tegevustes või nautida kohalikku kööki. Kuid mitte kunagi pole ma sõitnud kuhugi, eesmärgiga magada majutusasutuses.
Ausalt öeldes valin majutuse järgmiste tunnuste järgi:
  • kas ümbruskonnas on eeldused huvide rahuldamiseks
  • kas majutus jääb sobivasse paika teekonnal
  • kas majutus vastab mu ootustele puhtuse, minimaalse mugavuse, külalislahkuse suhtes
  • kas maksumus sobib mu sissetulekutega
Mul on sügavalt ükskõik mitu tärni, mullivanni või rõdu sel on, või kuhu avanevad vaated. Juhul kui majutus ise pole atraktsioon:



Tavaliselt olen terve päeva liiga hõivatud muude (väli)tegevustega, et seda kõike väärindada. Seepärast - minu suhtes on see lihtsalt raiskamine.
Ma ei tunne kedagi, kes oleks pakkunud välja idee, et “mis oleks kui põrutaks kuhugi magama”? “Näiteks mõisahotelli?”
Ei usu, et teiegi tunnete.
Kuid tean inimesi kes külastavad mõisahotelli, sest huvituvad arhitektuurist, või lõõgastuvad seal lembepuhkusel või naudivad romantikaööd armastuslaulude kontserdiga. Usun, et teiegi tunnete selliseid.
Samamoodi ei tunne ma inimesi kelle unistus on ööbida kolhoosipõllu puhkemajas või metskolka turismitalus.
Kuid tean inimesi kes broneerivad ööbimise, sest lähevad räätsamatkale rabalooduse kogemust saama, või ööbivad seal mitmepäevase süstamatka käigus või sõidavad sinna meeskonnaga seiklusmängu mängima.
Usun, et teiegi teate.
Vaadakem majutust lihtsalt kui kohta, kuhu külaline jätab üheks-kaheks ööks oma reisikotid.
Puhtus, pesemisvõimalus, mugavus, soojus ja külalislahkus on sel juhul standard.
Loomulikult teeb külalise rõõmsamaks, kui hommikusööki serveeritakse jõeäärsel terrassil või, kui toas on tavalisest laiem voodi. Kuid sellega ei osutata külalisele teenet ega rabata teda jalust.
Alustagem mõtlemist läbi ränduri tegelike huvide, mis teda kohale toovad.
Mida kauem sellest vaatepunktist lähenemist edasi lükata, seda rohkem tekib mujal maailmas huvireisijaga arvestavaid võimalusi.
Nagu seegi alljärgnev võimalus, mis viib kokku ühiste huvidega ränduri ja kodumajutaja ning pakub mõlemale suuremat kasu.



Seega mida kiiremini alustada, seda lähemal on edu. Andke põhjust endale külla tulla! Allpool 8 soovitust, mis võiks aidata

8 soovitust, mis aitavad majutuse täis müüa
  1. Alustage koostööd matkakorraldaja, giidi, kohaliku toidu pakkuja, sihtkoha turundaja, kontserdikorraldaja, joogatreeneri, suusalaenutaja, spordivõistluste korraldaja, muuseumiga jne. Võimalusi piirab ainult fantaasia
  2. Sünteesige partneritega koos matka-, suhte-, lõõgastus-, kursustepakette. Millegi vaatlemise, õppimise, kogemise pakette. Inspiratsiooni saad kasvõi Soome majutuste veebilehtedelt.
  3. Võrgustuge. Püüdke sattuda koostööpartnerite veebilehele (toote või viitena), Tripadvisorist rääkimata
  4. Laienege keeleliselt. Tagage, et teie veebileht oleks mitmes keeles ja eri regioonide jaoks. Võimaldab linkida suurtesse majutus,- tarbija,- ja sihtkohaportaalidesse
  5. Eksponeerige isikupära müügiargumendina. Tehke nii, et teie äri kontseptsioon, veebileht ja teie ise kajastaks kutsuvat isikupära või isiklikku hobi. See tõmbab ligi samade huvidega kliente
  6. Tõstke esile OHOO-d. Leidke need loodusnähtused-imed või objektid läheduses, mis on kõige, kõige... (pruuniveeliseim Euroopas, linnurohkeim jne.)
  7. Tehke nii, et ka Lonely Planet, Rough Guide, Tripwolf jt. sellest teada saaks
  8. Andke põhjust endast rääkida
  9.  ….jne

Kommentaarid

Postita kommentaar