Ryanair. Pole põhjust karta?

Riskikapitalist Guy Kawasaki on öelnud: “Firma ei tohi karta vastandumist. Suurepärane toode polariseerib inimesi. Püüd kõigile meeldida toodab keskpärasust”.
Ryanair on hea näide polariseerumisest. Tal on nii fänne kui vaenlasi. Kuid firma ise näib tulist väitlust nautivat ning paisub tasuta reklaami paistel.


Seega pole põhjust Ryanairi pihta käivat tundeküllast ilutulestikku tähele panna, vaid vaadelda asja ratsionaalselt.
On raske eksida väites, et odavust ja luksust on keerukas ühendada ning et tarbijad on erinevaid. Sellest tuleneb 2 järeldust:
  1. Klientidele kes ootavad aupaklikku teenindust ning soovivad rikkalike lisateenuste eest paketina maksta, on tavalised lennukompaniid.
  2. Neile kes soovivad KÜÜTI punktist A punkti B on Ryanair.
Mõlemad kliendid on lugupeetud ja oodatud. Eri kompaniide juurde. See on segmentimise loogika.

Ryanair kaaludel
Panime Ryanairi vaekaussidele ja koostasime nimekirja Ryanairi eelistest ja puudustest. Mida võiks oodata ja mida mitte?
Oota, et sind toimetatakse sihtpunkti:
  • odavalt (koos 10 kg pardapagasiga)
  • kiiresti
  • tõrgeteta
  • viisakalt

  • turvaliselt
  • uue lennuki kuid väheste mugavustega (sarnaneb bussisõiduga)
Kõik teenused, mis seda taset ületavad, maksavad lisaraha. Nagu eelisjärjekorras lennukisse saamine, lisapagas, söök, naps, hotell, autorent.
Kui reisija on sellega rahul, siis OK, võib lasta end 16 € eest näiteks Londonisse ja tagasi lennutada. Eestis saaks sama rahaga bussisõidu Võrust-Tallinnasse, kuid tagasisõiduks enam piletiraha ei jätkuks.
Ära oota, et:
  • ...saad lennata meeldival ajal. Mitte alati. Sageli väljuvad-saabuvad lennud varahommikul, hilisõhtul. Osa lendudest jõuab kohale ümberistumisteks ebasobival ajal ja pead pikalt ootama, või koguni ööbima lennuväljal (kuid missuguse tavalennukopaniiga seda ei juhtuks?)
  • ...saaksid reegleid painutada. Check-ini reeglid ja pagasi kaal ning mõõdud on kindlalt paigas. Ületamise eest on lisatasu. Mõned võimalused loovaks pakkimiseks siiski on.
  • ...kõigis lennujaamades oleks check-ini kioskid ja printerid piletite väljatrükkimiseks. Hoolitse enda eest enne väljalendu kodus.
  • ...sinu istekoht oleks määratud. Võtad lennukis selle koha mis meeldib või kuhu saad.
  • ...saad lennukis piletiraha eest süüa-juua. Söö kõht enne lendu täis, võta oma söök kaasa ja osta lennujaama tax freest peale turvakontrolli vesi kaasa. Söök pardal on kallis
  • ...saad rahulikult magada. Lennu ajal käib müügi tingel-tangel. Valjukas hõikab aeg-ajalt välja lotomüügi, kutsub ostma pizzat ja tax-free kaupa. Kärud saalivad ühtelugu vahekäiku pidi. Selle vastu on rohtu - pane pähe kõrvaklapid ja kuula audioraamatut või muusikat
  • ...maandud suurlinnade lähedusse. Sageli on lennuväljad üsna kaugel ja pead arvestama lisakuluga maapealsele transpordile.
  • ...saaksid lisatasudeta muuta väljalennu kuupäeva või nime
Kokkuvõtteks
Ryanairiga lendamist pole põhjust karta, kui järgida Ryanairi põhimõtet, et lennukompanii ühelt poolt ja reisija teiselt poolt peavad kinni reeglitest.
Ryanair pole Lufthansa või SAS. Ryanair on lihtsalt kiiksuga lennufirma ja kui võtta ka ise asju väikese kiiksuga, on sellega lendamine OK. Valik on sinu!

Ryanairiga matkasime Korsikale ja Marokosse

Kommentaarid